ערב גיבוש לעובדי החברה

ערבי גיבוש לעובדים , כמו גם ימי גיבוש , טיולים ופעילויות שוברות שגברה בעבודה , באים לענות על מספר צרכים עיקריים:

- הנהלה שמעוניינת לחזק את אפקט המשפחתיות בחברה ולהראות לעובדים כי היא בוחרת להשקיע בהם.

 

- רצון של המנהלים הישירים של העובדים , לקדם את מעמדם מול עובדיהם הישירים כדואגים , מקדמים מטרותיהם , ומשקעים בהם.

 

- רצון של העובדים להפגש אחד עם השני מחוץ לשעות העבודה , מה שגורם להקטנת השחיקה , הנאה , גיבוש שישפיע בהמשך על עבודת הצוות , וחיזוק ההיכרות .

 

אין ספק כי בארגון שבו הקשרים הבינאישיים בין העובדים טובים יותר, כך תעלה הפרודוקטיביות שלהם העבודה. מחקרים מראים כי עובדים שחוקים פחות , נעדרים פחות מהעבודה ותורמים יותר להצלחת בחברה.

ארגונים רבים , מקיימים סדנאות לצורך מימוש הפוטנציאל של העובדים , שיפור מיומנויות העבודה והניהול שלהם , הנחלת החזון הארגוני , ושיפור ממשקי העבודה.

ערב גיבוש נתפש במקור לשחרור כיף , הנאה , חוויה ולעיתים תורם יותר לאפקטיביות הארגון והגדלת הפעילות .

 

על מנת להפיק ערב גיבוש מוצלח להלן השלבים הנדרשים:

  1. קביעת קונספט – הקונספט מתבסס על מטרת הערב והתוצאות שהוא עשוי להניב. חשבו מאוד להגדיר את הציפיות ומשם לבנות את המעטפת . על מנת להצליח , מומלץ לשתף עובדים שבניית הפעילות
  2. אפיון המשתתפים – האם מדובר בצוות מגובש ? , גיל העובדים , מינם , העדפות שלהם , ומידע על אירועים קודמים , מגזר (למשל בחברה שיש עולים חדשים , ערבים ויהודים, דתיים חרדים )
  3. תקציב – חשוב להגדיר מה התקציב שעומד בפני מארגני האירוע , ומשם להחליט כמה להשקיע בתוכנית וכמה באוכל .
  4. בחינת מקום לאירוע , חשוב שהמקום ישדר את האווירה שהחלטתם להציג בבניית הקונספט , האם רוצים מקום יוקרתי או פשוט יותר, האם משקיעים את מירב התקציב באוכל ובמקום או בתוכנית .
  5. ארגון האירוע – קביעת מארגן / מפיק אחראי , מתוך האירוע או חיצוני שידאג להזמנות ולתפעול האירוע בפועל.
  6. בניית תוכן איכותי – התוכן יהיה מושפע מהקונספט והתקציב .

בערבי חברה יש  חשיבות לשים דגש על האוכל – שכן עובדים מצפים לארוחת ערב מלאה עם הגיעם לאירוע בשעות הערב.